تحولات لبنان و فلسطین

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ساماندهی مدارس غیردولتی هم‌اکنون هم حرف‌های عجیبی درباره مدارس غیردولتی زده می‌شود، گفت: ممکن است درصد کمی از مدارس غیردولتی ظلم‌ و اجحاف کنند و به بنگاه درآمد اقتصادی تبدیل شوند اما ...

 ممکن است درصد کمی از مدارس غیردولتی به "بنگاه اقتصادی" تبدیل شوند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، غلامعلی حداد عادل نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در نخستین نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته در مصلی تهران اظهار کرد: اقدام شایسته‌ای بود که آموزش و پرورش شهر تهران در ۴۰ سالگی انقلاب، نمایشگاهی را برای دستاوردهای مدارس غیردولتی ایجاد کرد.

وی افزود: قتی وارد نمایشگاه مدارس غیردولتی شدم و این حضور دلگرم‌کننده را دیدم خاطرات اوایل انقلاب برایم زنده شد؛ تولد مدارس غیردولتی داستان خاصی دارد و اوایل انقلاب داشتن این مدارس در حد جرم بود و خیلی جرأت می‌خواست تا فردی از فلسفه این مدارس دفاع کند.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ساماندهی مدارس غیردولتی تصریح کرد: در اوایل انقلاب، مدرسه‌ای می‌خواست به شیوه غیردولتی خود را اداره کند که به خبر اول کشور تبدیل و مناقشاتی ایجاد کرد؛ در آن ایام وزیر آموزش و پرورش وقت در شورای معاونان پرسید چه کسی با دادن اجازه به این مدارس موافق است؟ ۱۱ نفر دورمیز بودند و هیچ‌ کدام دست خود را برای موافقت بلند نکردند و فقط من موافقت خود را اعلام کردم و چند ماه بعد قانون تاسیس مدارس غیردولتی تصویب شد و عموم افرادی که دست خود را بلند نکردند، جزو نخستین افرادی بودند که مجوز تاسیس مدارس غیردولتی را گرفتند و الان هم مدارس غیردولتی دارند.

حداد عادل یادآور شد: هم‌اکنون شرایطی شده که آموزش‌وپرورش خودش از مدارس غیردولتی حمایت می‌کند و رابطه منطقی بین بخش دولتی و غیردولتی برقرار است و معاون وزیر و مدیر کل آموزش‌وپرورش شهر تهران در جمع مدارس غیردولتی حضور دارند که این نشان می‌دهد ما هر دو برای یک هدف کار می‌کنیم و اینگونه نیست که مدارس غیردولتی خود را رقیب مدارس دولتی بدانند.

وی ادامه داد: گرفتن آموزش‌وپرورش یعنی اختیار کشور را در دست داشته باشیم؛ چرا قدر این نعمت را ندانیم و مردمی که در حمایت از انقلاب حضور داشتند، اجازه نداشته باشند از طریق تاسیس مدرسه به کشور خدمت کنند و امام خمینی(ره) فرمودند افرادی که می‌خواهند مدرسه درست کنند به آنها اجازه دهید و این جمله، راه را برای تصویب قانون باز کرد.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ساماندهی مدارس غیردولتی ادامه داد: در تهران ۸۰۰ مدرسه غیردولتی از ۵ هزار مدرسه موجود فعالیت می‌کنند و ۲۰ درصد دانش‌آموزان تهران در مدارس غیردولتی هستند و اگر بار آنها بر دوش مدارس دولتی بود در این شرایط بد اقتصادی به سود دولت نبود و مدارس غیردولتی به لحاظ اقتصادی باری از دوش دولت برداشته است.

حدادعادل با اشاره به اینکه هم‌اکنون هم حرف‌های عجیبی درباره مدارس غیردولتی زده می‌شود، افزود: شهریور امسال روزنامه‌ای وابسته به جایی که خودش مدرسه غیردولتی دارد به بهترین شخصیت‌های این کشور که عمر خود را برای تعلیم‌وتربیت گذاشتند، تهمت زد و کلی دروغ تحت عنوان عدالت آموزشی و فعالیت اقتصادی مطرح کردند و بعد هم به اعتراضات توجه نکردند و این اشتباه است و نباید ما را در ادامه راه دچار تردید کند.

وی عنوان کرد: ممکن است درصد کمی از مدارس غیردولتی ظلم‌ و اجحاف کنند و به بنگاه درآمد اقتصادی تبدیل شوند اما آیا چهره کل این مدارس این است که افرادی برای برای کسب درآمد آمده باشند؟ اگر ملک را به هر کار دیگری اختصاص دهند، درآمد بیشتر و دردسر کمتر خواهند داشت اخیراً در زاهدان، یک بخاری آتش گرفت، چه غوغایی برپاشد؟! و بر سر مدیرکل استان چه‌ها آوردند و اگر موسس‌ وارد کار دیگری می‌شد دردسر آن کمتر بود.

حداد عادل گفت: یکی از خصوصیات مدارس غیردولتی خلاقیت است و ضوابط و گرفتاری‌های مدارس دولتی را ندارند و راحت می‌توانند از معلمی را دو یا چهار ساعت در هفته استفاده و این آزادی یک امکان برای کشور است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.